نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

اگر اذن دهند سعی بر این داریم که از لاله های خونین بگوییم،‏ تا شاید نگاهمان کنند و دستی بر آرند و ما را از این منجلاب دنیا بیرون کشند...
«سنگر حفظ و نشر آثار شهدا و رزمندگان منطقه ی گله دار و اسیر»

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

شهید غلامعباس ابراهیمی | نشسته از چپ، اوّلین نفر (ردیف جلو)

 

زندگینامه ی بسیجی شهید غلامعبّاس ابراهیمی (پاسدار وظیفه)

فرزند: باقر

محلّ تولّد: چاه خالوها

تاریخ تولّد: 1342/06/01

محلّ تولّد: خرّمشهر

تاریخ شهادت: 1366/08/29

روز اوّل شهریور ماه سال 1342 در روستای «چاه خالوها» از توابع بخش «گله دار» متولّد شد.

دوران طفولیت را در دامان پدر و مادری مهربان گذراند و با الهام از فضای مذهبی و محیط آرام روستا روحیه ای لطیف و صمیمی یافت. وی به دلیل مشکلات زندگی از تحصیل دانش محروم شد ولی در بزرگسالی دروس تکمیلی نهضت سوادآموزی را با موفقیت به پایان رساند.

جوانی فعال و پر تحرک بود و در گروه مقاومت محل نیز فعالیت داشت. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دل به دریای خروشان حماسه و ایثار سپرد.

سرانجام در منطقه ی خرمشهر به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

 

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

 

 

وصیت نامه ی بسیجی شهید غلامعبّاس ابراهیمی

 

بسم  الله الرّحمن الرّحیم

 بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهورى اسلامى ایران و سلام به شهداى صدر اسلام و سلام بر شهداى کربلاى ایران و با سلام و درود به خانواده هاى شهداء و جانبازان اسلام.

پیام ما شهدا این است که امام عزیز را تنها نگذارید و گوش به فرمان این پیر جماران باشید و از گفته هاى امام سرپیچى نکنید و همیشه آماده ی نبرد با صدام و صدامیان باشید و نگذارید که این ضد انقلابیون در ایران رخنه کنند. اگر خداى نکرده اینها فرصتى بدست بیاورند دمارى از مسلمانان در مى آورند. پیام من این است که بسیج مردمى تشکیل بدهید و جلوى این افراد اوباش و بى سر و پا بگیرید و نگذارید در ایران نقشه بکشند که اینها ریشه ها و امثال همان یزیدیها هستند که چه بر سر امام حسین (علیه السّلام) در آوردند.

پیام من به پدر و مادرم این است که براى من گریه نکنید و به جاى گریه کردن روزهاى پنجشنبه بر سر مزارم سوره ی قرآن بخوانید.

پدرم و مادرم و برادرانم! جواد عزیزم و خواهرانم اگر ناراحتى از من دیده اید پس ما را حلال کنید من که هیچ بدى از شما ندیده ام و شما همیشه شکر خدا کنید که من در این راهى که امام حسین (علیه السّلام) انتخاب کرده است من راه آنها را ادامه و دنبال کرده ام. پیام من این است که همیشه دعا به جان امام و رزمندگان و معلولین و مفقودین و آنهاییکه اسیر شده اند دعا کنید. دیگر هیچ پیامى ندارم. من را درقبرستان چاه خالو ها پهلوى قبر عمو مشهدى حسین غلامى بخوابانید.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته

غلامعباس ابراهیمى 1366/03/18

 

بلبلى دور از شما افتاده ام یادم کنید              دور من جمع گشته اید با سوره اى یادم کنید

رفقا ترک وطن کردم و دلشاد شدم                 بهر دیدار خدا وارد میدان شدم

دورم ز تو اى گلشن زیبا چه نویسم                با این دل پر درد رفیقان چه  نویسم

من مور ضعیفم به سلیمان چه نویسم

 

نهج الشهداء

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای منطقه ی گله دار

www.Nahj-Shohada.ir

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی