نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

اگر اذن دهند سعی بر این داریم که از لاله های خونین بگوییم،‏ تا شاید نگاهمان کنند و دستی بر آرند و ما را از این منجلاب دنیا بیرون کشند...
«سنگر حفظ و نشر آثار شهدا و رزمندگان منطقه ی گله دار و اسیر»

شهید غلامعباس ابراهیمی

| پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۵۶ ب.ظ

 

توجه: تصاویر این بخش جهت استفاده ی عموم به صورت خام و بدون ویرایش منتشر شده است و عزیزانی که قصد استفاده از این تصاویر در طراحی های خود دارند برای دریافت کیفیت اصلی، باید بر روی تصاویر کلیک کنند. لازم به ذکر است استفاده از تصاویر و اطلاعات سایت بدون ذکر نام سایت، بلامانع است. جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)، سلامتی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و جهت شادی امام شهدا و همه ی شهیدان صلوات.

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

پاسدار وظیفه شهید غلامعباس ابراهیمی

(تنها شهید روستای چاه خالوها در بخش گله دار)

فرزند: باقر

محل تولد: چاه خالوها

تاریخ تولد: 1342/6/1

محل شهادت: خرمشهر

تاریخ شهادت: 1366/8/29

برای مطالعه ی زندگینامه، وصیت نام

زندگینامه ی شهید غلامعباس ابراهیمی

روز اول شهریور ماه سال 1342 در روستای «چاه خالوها» در منطقه ی گله دار متولد شد. دوران طفولیت را در دامان پدر و مادری مهربان گذراند و با الهام از فضای مذهبی و محیط آرام روستا روحیه ای لطیف و صمیمی یافت. وی به دلیل مشکلات زندگی از تحصیل دانش محروم شد ولی در بزرگسالی دروس تکمیلی نهضت سوادآموزی را با موفقیت به پایان رساند.

جوانی فعال و پر تحرک بود و در گروه مقاومت محل نیز فعالیت داشت. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دل به دریای خروشان حماسه و ایثار سپرد. سرانجام در منطقه ی خرمشهر به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

شهید غلامعباس ابراهیمی

تنها شهید روستای چاه خالوها از منطقه ی گله دار فارس

(نفر دوم از سمت چپ)

وصیت نامه ی شهید غلامعباس ابراهیمی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و سلام به شهدای صدر اسلام و سلام بر شهدای کربلای ایران و با سلام و درود به خانواده های شهدا و پاسداران اسلام؛

پیام من این است که امام عزیز را تنها نگذارید و گوش به فرمان این پیر جماران باشید و از گفته های امام سرپیچی نکنید و همیشه آماده نبرد با صدام و صدامیان باشید و نگذارید این ضد انقلابیون در ایران رخنه کنند. اگر خدای نا خواسته اینها فرصتی به دست بیاورند، دماری از مسلمانان در می آورند. پیام من این است که بسیج مردمی تشکیل بدهید و جلو این افراد اوباش و بی سر و پا را بگیرید و نگذارید برای ایران نقشه بکشند که اینها ریشه ها و امثال همان یزیدها هستند که چه بر سر امام حسین (علیه السّلام) آوردند.

پیام من به پدر و مادرم این است که برای من گریه نکنید و به جای گریه کردن، روزهای پنجشنبه بر سر مزارم، سوره (ای از) قرآن بخوانید. پدرم و مادرم و برادرانم، جواد عزیزم و خواهرانم! اگر ناراحتی از من دیده اید، پس مرا حلال کنید. من که هیچ بدی از شما ندیده ام و شما هم شکر خدا کنید که من در این راهی که امام حسین (علیه السّلام) انتخاب کرده است (می روم.) من راه آنها را ادامه (داده) و دنبال کرده ام.

پیام من این است که همیشه دعا به جان امام و رزمندگان و معلولین و مفقودین کنید و به خانواده های شهدا دعا کنید. دیگر هیچ پیامی ندارم. مرا در قبرستان چاه خالوها پهلوی قبرعمویم مشهدی حسین غلامی بخوابانید.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته

غلامعباس ابراهیمی

66/3/18

 

بلبلی دور از شما افتاده ام، یادم کنید

دور من جمع گشته اید با سوره ای یادم کنید

رفقا ترک وطن کردم و دلشاد شدم

بهر دیدار خدا وارد میدان شدم

دورم ز هوای گلشن زیبا چه نویسم

با این دل پر درد، رفیقان چه نویسم

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

شهید غلامعباس ابراهیمی

تنها شهید روستای چاه خالوها از منطقه ی گله دار فارس

(نشسته در تصویر)

 

 

شهید غلامعباس ابراهیمی

برگ قدیمی از وصیتنامه چاپ شده شهید غلامعباس ابراهیمی

تنها شهید روستای چاه خالوها از منطقه ی گله دار فارس

 

 

نهج الشهداء

سایت نشر آثار شهدای منطقه ی گله دار

www.Nahj-Shohada.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی