نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

اگر اذن دهند سعی بر این داریم که از لاله های خونین بگوییم،‏ تا شاید نگاهمان کنند و دستی بر آرند و ما را از این منجلاب دنیا بیرون کشند...
«سنگر حفظ و نشر آثار شهدا و رزمندگان منطقه ی گله دار و اسیر»

 

زندگینامه ی بسیجی شهید علی کارآزموده

فرزند: محمّد

محلّ تولّد: هرج گله دار

تاریخ تولّد: 1342/10/01

محلّ شهادت: عین خوش

تاریخ شهادت: 1361/08/21

سال 1342 در روستای «هرج» در خانواده ای فقیر و تهی دست پا به خاکدان زمین گذاشت. پدرش با کشاورزی در مزارع امرار معاش می کرد و زندگی را به سختی می گذراند. در 7 سالگی خواندن قرآن را نزد پدر بزرگش آموخت.

عفریت فقر و ناداری که بر زندگی اش چنگ انداخته بود، مانع درس خواندنش شد و از کودکی بازوان نهیف و دستان کوچکش با کارهای سخت بنّایی و هیزم کشی آشنا گردید. در سال های پیروزی انقلاب، بغض دیرینه را گشود و با شرکت در تظاهرات، خشم و انزجار خود را از نظام استبدادی اعلام داشت.

با شروع جنگ تحمیلی به رغم گرفتاری های زندگی، دفع تجاوز دشمن را از هر کار دیگری مقدم داشت. اولین بار در پاسگاه زید به مصاف دشمن رفت. سپس دل دریایی اش را روانه ی «عین خوش» کرد. در عملیات پیروزمند «محرم»، درحالیکه نام مقدّس حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بر زبان داشت، ندای حق را لبیک گفت و به دیدار معشوق شتافت.

 

شهید علی کارآزموده

پوستر | طرح دستنوشته ی بسیجی شهید علی کارآزموده

برای دریافت کیفیت اصلی بر روی تصویر کلیک کنید.

 

 

وصیت نامه ی بسیجی شهید علی کارآزموده

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (دامت برکاته) و با سلام بر شهیدان گلگون کفن اسلام از صدر اسلام تا کربلای ایران؛ سلام بر پدر و مادر بزرگوار و گرامی ام که عمری را در راه پرورش و تربیت من کوشیدند. امیدوارم که مرا حلال کنید و اگر در مواقعی موجب آزار و اذیت شما و ناراحتی و رنجش و ملال شما شده ام، امید بخشش دارم.

سلام بر برادر و خواهر عزیزم! امیدوارم که همیشه کارهایتان برای خدا و در راه رضای او انجام دهید. باز از شما نیز اگر در مواردی موجب آزار و اذیت تان شده ام، معذرت می خواهم و امیدوارم مرا ببخشید.

از تمام شما و از تمام دوستان و آشنایان خداحافظی می کنم و از همه ی شما التماس دعا و بخشش و از همه ی شما می خواهم تا آخرین لحظه از امام امّت، امام خمینی اطاعت و پیروی کنید. و این پیر جماران را که نور چشم ما و مستضعفین جهان است، را یاری کنید.

ای امام! به خدا {قسم} اگر بدنم را قطعه قطعه کنند، اگر زبانم را از حلقومم بیرون بکشند، اگر چشمانم را از حدقه بیرون آورند، اگر رگ های بدنم را قطع کنند، اگر گوشتم و پوستم را در آتش بسوزانند، اگر انگشتانم را با قیچی بزنند، و اگر با پتک بر سرم بکوبند، دست از امامم و رهبرم و این یگانه گوهر عزیزم و این جاودانه انسان بشر دوست و این نماینده ی حجت ابن الحسن العسکری (عج)، بر نخواهم داشت.

ولی امام زمان (عج)، حجت ابن الحسن، ای مهدی عزیز، تو از خدا بخواه که به اماممان طول عمر عنایت فرماید. تو از خدا بخواه که این رهبر دلسوزمان را از ما نگیرد. ای حجت ابن الحسن(عج)، ای مهدی عزیز! دعایی برای ما بفرما که ایمانمان قوی تر و اسلام مان کامل تر و شجاعت مان افزون تر و علممان بیشتر گردد. والسلام

یک وصیت دارم به پدر و مادر عزیزم:

ای پدر و مادر جان! اگر من شهید شدم، هیچ ناراحت نباشید. چون من در راه خدا و در راه اسلام شهید شدم. فقط دعا کنید که خدا این قربانی را از شما بپذیرد. در آخر از تمام خانواده ام و همسایگان و دوستانم و رفیقانم، می خواهم که {اگر} به آنها اذیتی کرده ام مرا ببخشند و دعا برای امام کنند.

شهید علی کارآزموده

دستنوشته ای از بسیجی شهید علی کارآزموده

برای دریافت کیفیت اصلی بر روی تصویر کلیک کنید.

 

برای دریافت کلیپ مصاحبه با مادر شهید کارآزموده به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.aparat.com/v/1b8Kn

 

 

نهج الشهداء

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای منطقه ی گله دار و اسیر

www.Nahj-Shohada.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی