نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای مناطق اسیر و گله دار

نهج الشهداء | شهدای بخش های گله دار و اسیر

اگر اذن دهند سعی بر این داریم که از لاله های خونین بگوییم،‏ تا شاید نگاهمان کنند و دستی بر آرند و ما را از این منجلاب دنیا بیرون کشند...
«سنگر حفظ و نشر آثار شهدا و رزمندگان منطقه ی گله دار و اسیر»

زندگینامه ی پاسدار شهید حمزه عبداللهی

| دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ب.ظ


شهید حمزه عبداللهی

زندگینامه ی پاسدار شهید حمزه عبداللهی

سال 1341 در روستای " اسیر " دیده به جهان گشود . در کودکی به دبستان حرّ رفت و دوره ی ابتدایی را با موفقیّت پشت سر  نهاد . سه سال به خاطر دور بودن مدرسه ترک تحصیل کرد . سپس در مدرسه ی راهنمایی «شهید مفتّح گله دار» به تحصیل ادامه داد . با شروع انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزات دانش  آموزی علیه رژیم شاهنشاهی بود. در کلاس اوّل دبیرستان بود که جنگ تحمیلی آغاز شد. برای کسب آمادگی دفاعی به بوشهر رفت . سال دوّم دبیرستان پس از طیّ آموزش های نظامی در پادگان شهید دستغیب کازرون به جبهه ی جنوب اعزام شد و به عنوان مسئول مخابرات گردان در عملیات «بیت المقدّس» که منجر به آزاد سازی «خرمشهر» گردید شرکت کرد .

پس از بازگشت از جبهه، بار  دیگر همراه سردار رشید اسلام «شهید غلام زارعی» به جبهه رفت و در «عملیات رمضان»،  «غلام زارعی»  به شهادت رسید و او در کنار سردار «شهید حاج علی نوری» در پنجمین مرحله ی «عملیات رمضان»  به شکار تانک های دشمن پرداخت و در بازگشت از عملیات رمضان وارد سپاه پاسداران شد و دوره 6 ماهه ی مکانیک رزم ناو را در بندر انزلی سپری کرد. آنگاه به قرار گاه نوح نبی (ع) رفت و در رسته ی مکانیکی رزم  ناو به خدمت مشغول شد . در تاریخ 1362/12/3 در «عملیات خیبر» که در منطقه ی «هوالهویزه» و «جزایر مجنون» انجام شد به عنوان مسئول سوخت رسانی شرکت کرد. سپس به بوشهر آمد و مسئول تبلیغات قرار گاه شد . مدّتی بعد دوباره به جبهه رفت و در سد دز به فرماندهی پادگان بدر منصوب گردید .

در دی ماه سال 1363 با دوشیزه ی فداکاری پیمان ازدواج بست . یک هفته پس از عروسی با همسر جوان وداع کرد و رهسپار جبهه شد . این بار به عنوان مسئول ترابری لشکر ثار الله در عملیات ظفرمندانه بدر که برای تصرف هور الهویزه و کنترل جاده ای العماره _ بصره صورت گرفت شرکت کرد. پـس از پیـروزی عملیـات در ظهــر روز چهــارشنبـه 1363/12/22 قایق وی هدف راکت هواپیماهای دشمن قرار گرفت و در حال غرق شدن خود را نجات داد. دشمن شکست خورده بار دیگر قایق وی را نشانه گرفت و سرانجام پس از اصابت چند تیر کالیبر به فرق مبارکش در نیزارهای جزیره ی مجون عروس شهادت را به آغوش  کشید و به خیل شهیدان پیوست .

سنگر حفظ و نشر آثار شهدای منطقه گله دار و اسیر

WWW.NAHJ-SHOHADA.BLOG.IR

شهید حمزه عبداللهی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی